אמנסטי אינטרנשיונל היא תנועה של כ-10 מיליון אנשים בלמעלה מ-150 מדינות, אשר מקדמת אנושיות ופועלת בכדי להביא לשינוי שיאפשר לכל אחד ואחת ליהנות מזכויות אדם. החזון שלנו הוא של עולם שבו בעלי הכוח מקיימים את ההתחייבויות שלהם, מכבדים את החוק הבינלאומי ונותנים דין וחשבון. אנו מאמינים שסולידריות וחמלה עם אנשים מסביב לגלובוס יכולה לשנות חברות לטובה.

לכל אחד ואחת מאיתנו יש זכויות בסיסיות, ואנחנו כאן בכדי להבטיח שכולם יזכו ליהנות מהן באופן שווה. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליה בפגיעה בזכויות האדם והאזרח מסביב לעולם, כאשר לחלק מהפגיעה הזו שורשים באפליה על בסיס גזע, מגדר וסיבות אחרות, שלעתים קרובות מצטלבת והופכת אוכלוסיות מסוימות לפגיעות באופן ייחודי.

בתקופה האחרונה אנו עדים, בין היתר לפעילויות שבוצעו ע”י כוחות ממשלתיים וקבוצות חמושות אחרות, בהן נפגעו אזרחים באופן חסר הבחנה, כולל הרג, עקירה ומשברים הומניטריים אחרים. על אף העובדה שמתקיימות הרשעות, חלקן בולטות, בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות, פטור מעונש בעתות מלחמה ושלום הינו עדיין הנורמה, ובמדינות רבות שלטון החוק נשחק. כמו כן, גם משבר האקלים מוביל לפגיעה אנושה בזכויות אדם, והתמונה הכוללת בעת הנוכחית מדאיגה, אך היא גם מעוררת תקווה, שכן למנהיגים יש הזדמנות למסד שיתופי פעולה ולעצב עתיד צודק יותר.

אמנסטי אינטרנשיונל היא תנועה עולמית של מיליוני אנשים הדורשים זכויות אדם לכל האנשים – לא משנה מי הם או היכן הם נמצאים. אנחנו ארגון זכויות האדם העממי הגדול בעולם, ופועלים באופן עצמאי, ובלתי תלוי באוריינטציה פוליטית, אינטרסים כלכליים וכל הטיה אחרת.

אנחנו באמנסטי אינטרנשיונל נמשיך לדווח ולפעול כנגד כל אי-צדק.