הקדמה

אמנסטי אינטרנשיונל שואפת ליצור עולם בו כל בני האדם יוכלו לזכות בזכויות שוות. מכיוון שממשלות העולם לא ממלאות את החובה המוסרית והחוקית שלהן להגן על א.נשים מפני אפליה ואלימות מגדרית –  אמנסטי תמשיך להיות חומה בצורה ולהיאבק למען זכויות אדם!

בשנים האחרונות היינו עדים לעלייה חדה במתקפות על נשים, נערות וא.נשים בעלי זהות מגדרית מגוונת ו/או על הקשת הטרנסית. לכן, אנחנו כאן כדי להגיע באופן ברור: זכויות נשים וצדק מגדרי הן דבר בסיסי בכל חברה אשר מכבדת זכויות אדם ואזרח!

הבעיה

מסביב לעולם, כולל בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית הכבושה, א.נשים מתמודדים עם אפליה, אי שוויון ואלימות רק בגלל זהותם המינית והמגדרית.

אלימות מגדרית כוללת כל מעשה פוגעני הנעשה בניגוד לרצונו של אדם ואשר מבוסס על נורמות מגדריות ועל יחסי כוחות לא שוויוניים (UNHCR).

א.נשים ממשיכים להתמודד עם מתקפות חריפות על היכולת שלהם לחיות בבטחה, לעבוד, לקבל טיפול רפואי, להשיג השכלה, להקים משפחה ולרדוף אחר מטרותיהם בחיים. כמה דוגמאות בולטות:

  • אפליה ממסדית וחברתית נגד נשים על רקע המין והמגדר שלהן;
  • איסור, פגיעה או איום על הזכות להפלה חוקית ובטוחה ברחבי העולם;
  • הטרדות, אפליה ותקיפות נגד להטבא”קים בגלל נטייתם המינית או זהותם המגדרית;
  • תקיפות מיניות ואלימות ממבוססת מגדר ממשיכה להיות שכיחה מסביב לעולם;
  • בישראל, החוק מעניק לבעל את הזכות לסרב להתרגש מאשתו – רבע מהנשים בארץ אשר החלו בהליך גרושים, סבלו מסירוב גט.
© Ema Anis for Amnesty International

הפתרון של אמנסטי – פעולה מיידית ושינוי

מאז הקמתה, אמנסטי אינטרנשיונל פועלת במגוון דרכים לשפר את חייהם של יחידים וקהילות מודרות מסביב לעולם. אנו פועלים באמצעות מחקר, מספקים הכשרה ודוגלים בקידום של רפורמות אשר יובילו לשוויון, ביטחון אישי, מגדרי וצדק.

במהלך השנים, עזרנו לשנות חוקים במדינות רבות בעולם, קידמנו אמנות בינלאומיות והיינו חלק מרכזי במאבק נגד אלימות מגדרית. כיום, אמנסטי אינטרנשיונל מתמקדת באלימות והסתה מגדרית ברשתות החברתיות, אשר פעמים רבות יוצאת מהמרחב הדיגיטלי והופכת לאפליה ו/או אלימות ממשית.

אנחנו מזמינים אותך להצטרף למשפחת אמנסטי ישראל – להירשם לניוזלטר, לתרום ולקרוא את הכתבות המתעדכנות מרחבי העולם בנושא זכויות נשים וצדק מגדרי:

3
מדינות באמריקה הלטינית התירו הפלה חוקית ובטוחה ב-2022
9
אירועים להט”בופוביים דווחו בישראל ב-2022 בכל יום בממוצע
200,000
נשים בישראל נפגעות מאלימות מידי שנה
10
נשים נרצחות במקסיקו בממוצע בכל יום

תמכו במאבק ליצירת עולם צודק יותר

הצטרפו למשפחת זכויות האדם הגדולה בעולם