אמנסטי ישראל למפכ”ל: חשפו לציבור את חוות דעת בוחני התנועה במקרה דריסת המפגינים אמש בנתיבי איילון

מנכ”לית אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, מולי מלקאר, פנתה במכתב דחוף למפכ”ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי בדרישה שמשטרת ישראל תחשוף לציבור את חוות הדעת בוחני התנועה במקרה של דריסת המפגינים בנתיבי איילון אתמול. 

לפי הפרסומים בתקשורת, הנהג הדורס שוחרר בבוקר שלאחר האירוע, כשהעילה לפי הדיווחים היא ש”לאחר חקירה של בוחני תנועה. במשטרה קיבלו את גרסתו, שלפיה מדובר בטעות והוא לא התכוון לדרוס את חמשת המפגינים, שנפצעו באורח קל. בחקירתו אמר [הנהג] כי נלחץ, והתבלבל בין הברקס לגז”.

“אמנסטי אינטרנשיונל ישראל לא מתיימרת לקבוע לכאן או לכאן מה היו הכוונות של הנהג באירוע המדובר וחזקת החפות שמורה לו”, כתבה מלקאר למפכ”ל והוסיפה: “אך אנו סבורים, לאור סימני השאלה שעולים ולאור הספק הציבורי, כי ראוי לפרסם את חוות הדעת של בוחני התנועה לציבור, על מנת שתהיה ביקורת ציבורית עליהן. שחרור חוות הדעת של בוחני התנועה לציבור יכולה להיעשות תוך השחרת פרטים מזהים של הנהג, כך שזהותו לא תיחשף, אך שיקול הדעת של הבוחנים ומקצועיותם יעמדו לבחינה ציבורית”.

בפנייתה למפכ”ל הדגישה מנכ”לית אמנסטי ישראל כי “במקרה שישנם כשלים בחוות הדעת, ולפיך ייתכן כי מדובר בפגיעה מכוונת, הרי שמדובר בפשע חמור המהווה גם פגיעה בחופש המחאה ואולי אף נכנס לקטגוריה של פשע שנאה. מקרה כזה דורש טיפול בחומרה מיוחדת”.

(צילום מסך לפי כללי השימוש ההוגן)