פנייה לקבינט המלחמה: עצרו את הרעב של תושבי עזה!

יצאנו בקמפיין מכתבים, משותף לאמנסטי ישראל והמחנה הפרו-אנושי, בדרישה מקבינט המלחמה: עצרו את הרעב של תושבי עזה, הכניסו סיוע הומניטרי באופן מיידי!

לשליחת מכתב לחצו כאן!

נוסח המכתב המלא ששלחנו לחברי קבינט המלחמה:

פנייה לקבינט המלחמה: עצרו את הרעב של תושבי עזה, הכניסו סיוע הומניטרי באופן מיידי!

לכבוד חברי קבינט המלחמה,

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, 

והשרים יואב גלנט, בני גנץ, רון דרמר וגדי אייזנקוט.

אני, החתום על מכתב זה, דורש כי קבינט המלחמה, הגוף האחראי על ההחלטות השוטפות הנוגעות לניהול המלחמה, יקבע ויישם באופן בהול מדיניות ברורה אשר תאפשר מיידית הכנסת סיוע הומניטרי – ובכלל זאת מזון, מים ותרופות, בכמות מספקת לתוך עזה. לצד מדיניות ישראלית של הגבלת הסיוע ההומניטרי דיווחי סוכנויות או”ם וארגונים בינלאומיים רבים מראים כי המצב ההומניטרי של מיליוני התושבים הפלסטינים בעזה מתדרדר, והם נמצאים על סיפו של רעב המוני אשר עלול לגרום למוות נרחב. ישראל, ככוח כובש ברצועה, אחראית לתנאי החיים וזכויות האדם של האוכלוסייה האזרחית שם.

מאז תחילת המלחמה צומצמו משמעותית מספר משאיות הסיוע אשר הורשו להיכנס לתוך עזה על ידי ישראל. עוד לפני ה-7 באוקטובר, תחת מדיניות המצור ארוכת השנים, ישראל איפשרה לכ-500 משאיות ציוד הומניטרי להיכנס לעזה בממוצע יומי – כמות מעטה אשר כבר אז לא הספיקה למילוי צרכי החיים הבסיסיים של כ-2.3 מיליון התושבים בעזה. בימים אלו, מספר המשאיות הנכנסות נפל משמעותית לכ-105 ביום. החוסרים המצטברים במזון, מים, ציוד רפואי, ומוצרים בסיסיים נוספים הפך לקטסטרופלי ומחמיר כל יום, כאשר התושבים בעזה עומדים על סיפה של הרעבה, פגיעה בבריאות ואף מוות.

בכל רחבי רצועת עזה, האסון ההומניטרי שחווים התושבים מחמיר, ככל שנוקפים הימים. אוכלוסיות שמצבן הבריאותי אינו תקין וילדים חווים בייחוד סיכון רב לנזקים בלתי הפיכים ארוכי טווח: ארגון יוניס”ף דיווח ב-19 בפברואר כי מצב חוסר תזונה חמור מאיים על חייהם של ילדים ברחבי הרצועה, כאשר כ-15.6% מהילדים מתחת לגיל שנתיים בצפון הרצועה, וכ-5% מהילדים בגילאים אלו באזור רפיח, חווים מצב תת-תזונה חריף.

אנו מעוניינים להזכיר לקבינט המלחמה כי על ישראל ישנה חובה מוסרית וחוקית למנוע מצב של רעב המוני של אזרחים ומוות נרחב כתוצאה ממניעת כניסת סיוע המוניטרי בכמויות מספקות. בין היתר, החובה להעביר סיוע הומניטרי הינה אחת מ-6 ההוראות המחייבות את ישראל שקבע בית הדין הבינלאומי בצדק ב-26 בינואר בכדי למנוע הפרה חמורה של אמנת הג’נוסייד.

אנו מזכירים בנוסף כי אזרחים אינם מטרות צבאיות, וילדים חייבים להישאר מחוץ להשפעות הלחימה – משני צידי הגבול. 

חברי קבינט המלחמה – אפשרו הכנסת סיוע הומניטרי מספק עוד היום ועצרו את הרעבת האזרחים בעזה!

על החתום,

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל והמחנה הפרו-אנושי