בדרך להיסטוריה: ממשלת תאילנד תדון באישור נישואים חד-מיניים

ב-21 בדצמבר 2023 החל לדון הפרלמנט התאילנדי בהצעות חוק שהגישו ארגוני החברה האזרחית ומפלגת האופוזיציה Move Forward: הפיכת נישואים חד מיניים לחוקיים במדינה. בכך, יכולה תאילנד להפוך למדינה השלישית באסיה שמכירה בנישואים חד מיניים, כאשר הראשונה לעשות זאת הייתה טאיוואן בשנת 2019 והשנייה הייתה נפאל אשר פעלה באופן דומה בשנה שעברה.

אמנסטי אינטרנשיונל תומכת בחקיקה מקיפה וכוללת אשר תבטיח שוויון זכויות מלא לקהילת הלהטבא”ק בכל מקום בעולם, בכל תחום בחיים – לרבות שוויון נישואין, הקמת משפחה, עבודה, ובנושאים חברתיים וכלכליים. אנו מעודדים מהצעות החוק בתאילנד וקוראים למחוקקים המקומיים להגיע להסכמה על טיוטת חוק העולה בקנה אחד עם הסטנדרטים הבינלאומיים לזכויות אדם.

“לתאילנד יש הזדמנות להוות דוגמה של הגנה על זכויות הלהטבא”ק באזור. הצעת החוק מבטאת רגע של תקווה באסיה.”

אמנסטי אינטרנשיונל תאילנד

קהילת הלהטבא”ק בתאילנד – ניצוצות של תקווה

בשנים האחרונות היינו עדים למספר צעדים זעירים שאותתו על תקווה לקהילת הלהטבא”ק בתאילנד: בשנת 2015 הממשלה המקומית העבירה את חוק השוויון המגדרי אשר נועד להגן על כלל אזרחי תאילנד מפני אפליה מבוססת מגדר, ומספק גם הגנה לקהילת הלהטבא”ק במדינה. עם זאת, החוק עדיין מאפשר אפליה מגדרית מסיבות דתיות או לצורך ‘הגנה על הביטחון הלאומי’. כמו כן, גם היום עדיין אין אפשרות בתאילנד לשנות את המגדר ברשומות המדינה.

בנוסף, בנובמבר 2021, בית המשפט החוקתי של תאילנד קרא לרשות המחוקקת לנסח חוקים אשר יספקו הגנה על זכויות קהילת הלהטבא”ק. עם זאת, הקריאה נעשתה בדיון שבו אישר בית המשפט מחדש את הסטטוס קוו אשר קבע כי חוקים המכירים בנישואין אשר מתקיימים בין גבר ואישה בלבד אינם מפרים את החוקה התאילנדית.

“הבטחה בחוק של שוויון נישואין מלא לא רק תשלח מסר לשאר האזור אלא לעולם כולו”

אמנסטי תאילנד

אמנסטי ישראל קוראת לתאילנד, ולכל מדינות העולם, לאמץ חוקים אשר מספקים הגנה ושוויון מלא לקהילת הלהטבא”ק. נמשיך לעקוב ולעדכן לגבי המצב בתאילנד!

הצטרפו למשפחת זכויות האדם הגדולה בעולם!