אבו מאזן

אמנסטי ישראל מוקירה את הגינוי הפומבי של ביטויי אנטישמיות מצד אבו מאזן על ידי אישים בקרב הציבור הפלסטיני

קבוצה פלסטינית של אקדמאים, כותבים, אמנים וא.נשים מן היישוב פרסמה בימים האחרונים מכתב פומבי שגינה אנטישמיות וזילות השואה, בעקבות אמירותיו של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, שסוקרו בהרחבה בתקשורת הישראלית – בין היתר אמירות שהטילו, במרומז, אחריות על היהודים לרצח העם שנערך בהם. ולעומת זאת אותה תקשורת ישראלית כמעט שלא סיקרה את המכתב הזה, כחלק מקו של סיקור מוטה וגזעני באופן כללי ביחס לפלסטינים, כמו במקרים רבים אחרים.

“אנו מגנים באופן חד משמעי את אמירותיו הפסולות, הן מוסרית והן פוליטית, של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, על השואה”, נכתב במכתב הפומבי. “בעקבות תיאוריות גזעניות נפוצות בתרבות ובמדע באירופה באותם זמנים, רצח העם שביצעו הנאצים בעם היהודי נולד מאנטישמיות, פשיזם וגזענות. אנחנו דוחים בכל תוקף כל ניסיון שהוא להקטין, לסלף או להצדיק אנטישמיות, פשעים נאציים נגד האנושות, או רוויזיוניזם היסטורי ביחס לשואה”.

אנחנו באמנסטי אינטרנשיונל ישראל מוקירים את האמירה הפומבית הזו. אנחנו מסוגלים לשער כיצד עשורים של חיים תחת דיכוי, כיבוש צבאי ומערכת של אפרטהייד, מעוררים סנטימנטים אנטי-ישראליים בקרב פלסטינים, אבל אסור שתחושות אלו יופנו נגד יהודים באשר הם. בשורש המאבק נגד האפרטהייד שמטילה ישראל עומדת הכרה בזכויות אדם שמחייבת מאבק נגד כל סוגי הגזענות כולל אנטישמיות. 

האנושיות המשותפת לכולנו והסולידריות ההדדית הן כלים חשובים לשמירה על זכויות האדם של הפלסטינים והישראלים, ולפירוק מערכת האפרטהייד.