בואו להשתתף בפאנל אפרטהייד המים

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל מזמינה אותך לכנס “איך מציירים אפרטהייד בצבעי מים?”, שיתקיים ב-02.08.23 באופן מקוון (דרך זום). הכנס יתייחס להיבטים שונים של סוגיית המים בגדה, לשם יצירת תמונה מקיפה בנושא.  הקרנה ראשונה לסרטון התיעודי “10 קוב” בבימוי של ניצן כהן.

מדיניות האפרטהייד הישראלי בשטחים הפלסטיניים הכבושים (OPT) ובכפרים הבלתי מוכרים בנגב שוללת מפלסטינים גישה נאותה למים בעוד שהתנחלויות ומאחזים סמוכים, שעצם קיומם בגדה מהווה פשע מלחמה לפי הדין הבינלאומי, זוכים לאספקת מים בשפע (העובדה שהמאחזים נחשבים לבלתי חוקיים גם לפי החוק הישראלי מחדדת את ממד האפלייה).

בעיה ארוכת שנים זו השפיעה באופן משמעותי על ההתפתחות החברתית והכלכלית של הפלסטינים וושללה מקהילות רבות את זכויותיהן לרמת חיים נאותה, למזון, לבריאות ולעבודה והיא גם מאיימת להביא לעקירה והעברה בכפייה של קהילות פגיעות ברחבי הגדה. צריכת המים הפלסטינית לנפש נותרה מתחת לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים להגנה על בריאות הציבור, כמו גם מהמקובל ביישובים ישראליים סמוכים – התנחלויות ומאחזים. מחסור כרוני במים משפיע על היבטים חיוניים של החיים כולל היגיינה, פעילויות חקלאות ותעשייתיות וגידול בעלי חיים. כל זאת בעת שישראל הופכת למעצמת התפלה וכמעט שאיננה תלויה עוד במקורות מים טבעיים.

הכנס יתקיים באנגלית עם תרגום סימולטני לעברית וערבית.