אמנסטי: טוויטר עדיין נכשלת בהגנה על נשים מפני אלימות והתעללות מקוונות

חרף הבטחות והתחייבויות חוזרות ונשנות טוויטר עדיין אינה עושה די על מנת להגן על נשים מפני אלימות מקוונת והתעללות מקוונת. כך עולה מניתוח דו”ח ההתקדמות החדש “גיליון הציונים של טוויטר”, שמפרסמת הלילה (ג’) אמנסטי אינטרנשיונל, שנתיים לאחר הדו”ח החריף שפרסמה בנושא תחת הכותרת “הרעלת טוויטר“.

הדו”ח הנוכחי בוחן את האופן שבו יישמה הרשת החברתית טוויטר את שורת ההמלצות של אמנסטי מהדו”ח ב-2018, שנועדו להתמודד עם האלימות המכוונת ספציפית כלפי נשים בפלטפורמה של טוויטר. הממצאים מראים שחרף מספר צעדים מבורכים קדימה, טוויטר חייבת לעשות עוד רבות על מנת להתמודד עם הבעיה ולעצור אותה. החברה יישמה באופן מלא רק המלצה אחת מתוך עשר, והתקדמה מעט מאוד בשקיפות בכל הנוגע לאופן הטיפול שלה על דיווחים על אלימות מקוונת. 

“טוויטר עדיין איננה עושה די כדי להתמודד עם מבול המסרים האלימים שנשים מתמודדות עמו בפלטפורמה שלה. הניתוח שלנו מראה שלמרות התקדמות מעטה, טוויטר עדיין אינה פועלת כדי להגן באופן הולם על גולשות החברות ברשת החברתית שלה, מה שמוביל רבות מהן לגזור על עצמן שתיקה או לצנזר את עצמן בפלטפורמה הזו”, אמרה ראשא עבדול רחים, המנהלת השותפה של אמנסטי-טק. “יצרנו מתווה ברור, שכולל צעדים ישירים שטוויטר יכול לנקוט כדי שהפלטפורמה שלה תהיה מקום בטוח יותר עבור נשים, שיוכלו לבטא את עמדותיהן. טוויטר יכולה ומוכרחה לעשות עוד יותר על מנת להגן על נשים מפני אלימות והתעללות”. 

תגובת טוויטר: אכן צריכים לעשות יותר, המידע נתון לפרשנות

בתגובה לדו”ח ההתקדמות, טוויטר הכירה בכך שעליה לעשות יותר משעשתה עד כה, אך החברה הדגישה שהשילוב של פיקוח אנושי ושימוש בטכנולוגיה מאפשר לה להגיב באופן יותר פעיל ויזום לאלימות והתעללות מקוונות. לטענת טוויטר, בפרסום מידע מפורק לפי מדינה או אזור, המידע יכול להיות פתוח לפרשנות מוטעית וליצור רושם מוטעה לגבי הבעיה. 

בשעה שאמנסטי אינטרנשיונל מכירה בכך שההקשר הוא חשוב, אין כל דבר המונע מטוויטר לספק את ההקשר לצד המידע, והמחוייבויות של החברה לזכויות האדם משמען שחובתה להיות שקופה לגבי האופן שבו היא מתמודדת עם דיווחים בנוגע לאלימות ולהתעללות מקוונת.