חברת צוות רפואי בבית חולים באתונה, יוון.

אמנסטי אינטרנשיונל ישראל ביקשה מהיועמ”ש את חוות הדעת שהובילה לאישור השימוש באמצעים הדיגיטליים למאבק במגיפת קוביד 19, ואת מסמכי הליך קבלת ההחלטות בעניין

בעקבות החלטת הממשלה לאמץ תקנות חריגות וקיצוניות ביותר לשימוש בכלים דיגיטליים כדי לעקוב אחר המכשירים הסלולריים של אזרחים ולבצע איכון באמצעות מעקב זה במטרה לסייע למאבק במגיפת קורונה / קוביד 19 , פנתה תנועת אמנסטי אינטרנשיונל ישראל ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל את כל המסמכים שהובילו לאישור צעד זה. 

במכתב שנשלח אמש (ג’), כתבה מנכ”לית אמנסטי אינטרנשיונל ישראל, מולי מלקאר, כי לפי פרסומי ראש הממשלה בנימין נתניהו החלטה זו נוסחה על ידי היועץ מנדלבליט “וכי אישורך כולל סייגים ומגבלות והבטחות לפיקוח על פעילות השב”כ וכל גורם אחר בניטור ומעקב אחר אזרחי ישראל באמצעים טכנולוגיים דיגיטליים”.

“אין חולק על הצורך לשמור על בריאות הציבור בישראל ובעולם, ואיננו נוקטים עמדה חד משמעית לגבי שימוש באמצעי ספציפי בתקופת חירום זו, אבל כפי הידוע לך, השימוש באמצעים קיצוניים חייב להיות מבוקר ומדוד אף יותר מכל אמצעי רגיל – על ידי הרשות המחוקקת, הרשות השופטת ועל ידי גורמים האמונים על הגנה על זכויות הפרט,  אובייקטיביים ובלתי תלויים” הוסיפה מלקאר. 

תנועת אמנסטי אינטרנשיונל פועלת בכל העולם מ-1961 להגנה על זכויות האדם, והזכות לחיים והזכות לבריאות הן זכויות בסיסיות ביותר בהן. בימים אלה אמנסטי אוספת ולומדת את מהלכי הממשלות בעולם במאמציהן לעצור את התפשטות מגיפת קורונה/ קוביד 19, בתקווה שהמגיפה והשפעותיה יחלפו בהקדם.