אמנסטי קוראת לביטול משפטו הפוליטי של האקטיביסט הפלסטיני עיסא עמרו לקראת גזר דינו היום

תנועת אמנסטי אינטרנשיונל קוראת לישראל לעצור את משפטו הפוליטי של מגן זכויות האדם הפלסטיני עיסא עמרו, אשר יתקיים היום בבית המשפט הצבאי במתקן עופר שבשטחים הפלסטיניים הכבושים. בית המשפט צפוי לפסוק היום בעניינו של עמרו, שפועל במשך זמן רב באופן בלתי אלים כדי למחות נגד הכיבוש הצבאי הישראלי ונגד ההתנחלויות הבלתי חוקיות. כמה מסעיפי האישום נגדו, שמונעים כולם ממניעים פוליטיים, הם עוד משנת 2010. אמנסטי אינטרנשיונל מביעה אף חשש כי עמרו יידון לעונש מאסר ממושך. 

סאלח חיג’אזי, סגן מנהל אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה באמנסטי אינטרנשיונל אמר: 

“הרשויות הישראליות חייבות לעצור את מסע הרדיפה שמתנהל נגד פעיל זכויות האדם עיסא עמרו, שמהווה קול בולט ומשמעותי נגד משטר האפליה והפרת זכויות האדם השיטתית נגד הפלסטינים בשטחים הפלסטיניים הכבושים, במיוחד בחברון. אמנסטי אינטרנשיונל קראה פעמים רבות לישראל לבטל את כל סעיפי האישום נגד עיסא עמרו ומבחינתה כל הסעיפים מהווים אישומים פוליטיים שקשורים לעבודתו הבלתי אלימה לחשיפת הפרות זכויות האדם של ישראל”.

“באופן נרחב יותר”, הוסיף חיג’אזי, “אמנסטי מפצירה ברשויות הישראליות לחדול מהמתקפות השיטתיות שהן מנהלות נגד פעילים פלסטינים, שמתבטאים בקול רם וברור ופועלים באופן בלתי אלים נגד הכיבוש הממושך של ישראל. מתקפות שיטתיות אלו הן מתקפה על הזכות לחופש הביטוי. הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול כעת כדי לעצור את מסע הדיכוי ולפעול להבטיח שמגיני זכויות האדם בישראל ובשטחים הפלסטיניים הכבושים מוגנים מהתערבויות שרירותיות בעבודתם”.