“העולם כולו צופה” – דו”ח חדש של אמנסטי קובע כי כוחות אכיפת החוק בארצות הברית הפרו את זכויות האדם סביב מחאת BLM

  • אמנסטי אינטרנשיונל ארצות הברית תיעדה 125 מקרים נפרדים של אלימות משטרתית כלפי מפגינים, צוותים רפואיים, עיתונאים ומשקיפים שמילאו את תפקידם ב-40 מדינות ובוושינגטון הבירה במהלך המחאות בחודשים מאי ויוני
  • הדו”ח כולל את סיפוריהם האישיים של יותר מ-50 בני אדם שנפגעו מהאלימות המשטרתית בשעה שתנועת Black Lives Matter הופכת לתנועה החברתית הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקאית
  • למפה האינטראקטיבית שמתעדת את האלימות כלפי מפגינים – לחצו כאן

תנועת אמנסטי אינטרנשיונל בארצות הברית מפרסמת היום (ג’) דו”ח המתעד הפרות נרחבות ובולטות של זכויות האדם על ידי כוחות אכיפת החוק בארצות הברית כלפי מפגינים, צוותים רפואיים, עיתונאים ומשקיפים מקצועיים אשר התכנסו סביב המחאות וההפגנות נגד ההרג הבלתי חוקי של בני אדם שחורים על ידי המשטרה האמריקאית, תוך קריאה לרפורמה שיטתית בכוחות השיטור, במהלך החודשים מאי ויוני 2020. 

הדו”ח “העולם כולו צופה: הפרות המוניות על ידי משטרת ארצות הברית של זכויות האדם של מפגיני תנועת BLM”, מתבסס על המפה האינטראקטיבית שיצרה אמנסטי ושמתעדת את האלימות כלפי המפגינים, וכן מתבסס על הממצאים החדשים של אמנסטי באשר לשימוש בכוח קטלני על ידי המשטרה. זהו הניתוח המקיף ביותר בתחום זכויות האדם של האלימות המשטרתית נגד מפגינים עד כה. 

המחקר כלל יותר מ-50 ראיונות שערך צוות הסניף האמריקאי של אמנסטי במהלך כמה שבועות מחודש יוני 2020, בדגש על חוויותיהם של בני אדם בהקשר של המחאות שניצתו בעקבות ההרג של ג’ורג’ פלויד.  המחקר כולל גם המלצות ברמה המקומית, המדינתית והפדרלית באשר לכוחות אכיפת החוק; קריאה לגורמים ממשלתיים וקריאה לקונגרס לאמץ את מסמך המדיניות של אמנסטי למנהגים המומלצים ביותר לשיטור הפגנות;  קריאה להטלת האחריות על כוחות אכיפת החוק להפרת זכויות האדם של מפגינים, צוותים רפואיים, עיתונאים ומשקיפים מקצועיים; וקריאה להעברת חוקים ומדיניות שיבטיחו את הזכות להפגנות בלתי אלימות. 

“השימוש הבלתי נחוץ, ולעיתים המופרז, בכוח, על ידי המשטרה כלפי מפגינים, מדגים את הגזענות השיטתית והמערכתית ואת החסינות מעונש שעליהן מוחים המפגינים. המחקר מראה שבני אדם שפשוט מיישמים את זכות האדם שלהם להפגנה בלתי אלימה נתקלו באלימות כה חמורה שחלקם איבדו את ראייתם, חלקם ספגו מכות ברוטליות, חלקם סבלו מעוויתות ומפציעות חמורות”, אמר ארנסט קוברסון, ראש הקמפיין לעצירת אלימות באמצעות נשק באמנסטי ארצות הברית. 

“ממשל טראמפ כעת מחריף את פעולותיו נגד המפגינים לפשיטות בסגנון צבאי, בשעה ששר המשפטים וויליאם בר מגן באופן מזעזע על השימוש בכוחות פדרליים בעיר פורטלנד ומאיים לפרוס עוד כוחות פדרליים בערים אחרות. פעולותיו של הנשיא טראמפ מסמנות מדרון חלקלק שבו אנו עלולים להידרדר לכדי משטר סמכותני – וחובה לעצור זאת. אנחנו צריכים שהגישה של המדינה כלפי שיטור ההפגנות תשתנה מלמטה כלפי מעלה, ברמה המקומית, המדינתית והפדרלית”, הוסיף ג’סטין מזולה, חוקר באמנסטי אינטרנשיונל ארצות הברית.