אמנסטי אינטרנשיונל במכתב פתוח לעובדי TripAdvisor: השמיעו קול נגד תפקיד החברה בחיזוק ההתנחלויות הבלתי־חוקיות

תנועת אמנסטי אינטרנשיונל קראה לצוות עובדי TripAdvisor להשתמש בכוחם כדי לדרוש מחברתם להפסיק להרוויח מפשעי מלחמה באמצעות פרסום רשומות של אטרקציות תיירותיות ונכסים בהתנחלויות הבלתי־חוקיות ברחבי השטחים הפלסטיניים הכבושים.
במכתב פתוח שהופנה לאנשי הצוות של החברה (עותק מצורף להודעה), מסרה התנועה כי ההתנחלויות השפיעו באופן הרסני על מצב זכויות האדם של הפלסטינים, כאשר עשרות אלפי בתים נהרסו ומספר גדול של פלסטינים נעקרו בכוח על מנת לפנות מקום לפיתוח ההתנחלויות, תוך כדי הפרה בוטה של המשפט הבין־לאומי, מאז כיבוש הגדה המערבית, כולל ירושלים המזרחית, ב־1967.

“מדיניותה של ישראל ליישב אזרחים ישראלים על האדמות הפלסטיניות הגנובות בשטחים הכבושים מהווה פשע מלחמה. על־ידי קידום התיירות בהתנחלויות הבלתי־חוקיות, TripAdvisor מסייעת להגברת הפיתוח הכלכלי של ההתנחלויות ותורמת לסבלם העצום של הפלסטינים שנעקרו מאדמותיהם, שנהרסו בתיהם ושמשאבי הטבע שלהם נשדדו לשם פיתוח ההתנחלויות”, אמר מארק דאמט, ראש תחום עסקים וזכויות אדם באמנסטי אינטרנשיונל.

“כדי לשמור על ההתנחלויות הבלתי־חוקיות ולהרחיבן – מקיימת ישראל מערכת אפליה ממוסדת והפרות זכויות אדם נגד הפלסטינים, אשר מעוניינים לקיים את חייהם היומיומיים. אנו קוראים לכל עובדי TripAdvisor לעמוד לצד זכויות האדם ולהצטרף אלינו בדרישה מהחברה להסיר את כל רשומותיה שבהתנחלויות ובאטרקציות הסובבות אותן בשטחים הפלסטיניים הכבושים. פשעי מלחמה אינם אטרקציה תיירותית”.
בינואר האחרון, פרסמה תנועת אמנסטי אינטרנשיונל את הדו”ח “היעד: כיבוש – התיירות הדיגיטלית בהתנחלויות הבלתי־חוקיות של ישראל בשטחים הפלסטינים הכבושים” שבו פירטה כל תרומת התיירות הדיגיטלית להרחבתן של ההתנחלויות, לתחזוקתן ולנורמליזציה שלהן. היא מצאה כי TripAdvisor, אחד מאתרי התיירות המקוונים המובילים בקרב תיירים לישראל, מציג למעלה מ־70 אטרקציות שונות, בתוכן: סיורים, מסעדות, בתי קפה, בתי מלון ודירות להשכרה בהתנחלויות שברחבי השטחים הכבושים.

למידע נוסף על קמפיין אמנסטי אינטרנשיונל הקורא ל־TripAdvisor להפסיק את רישום וקידום האטרקציות בהתנחלויות הבלתי־חוקיות שבשטחים הפלסטיניים הכבושים לחצו כאן